Senaste Inlägg

En grå dag i maj

Har precis kollat ännu ett avsnitt av The Mentalist... det är det som går mest just nu =)
Igår kollade jag säsongsavslutningen av både One Three Hill och Gossip Girl...
Av nån anledning slutade båda serierna rätt lika?!

Va och handlade förut på ICA... hade tänkt att åka och få bilen tvättat med, men det regnar ju som bara den så orkade inte idag.
Lagade spagetti och köttfärssås när jag kom hem, åt och sen blev det 5 matlådor! Najs =)

Igår va jag på journalskrivning som det heter, på sjukhuset i Karlstad.
Det är en koll inför operationen... Fick först gå och ta ett EKG.
En tjej satte massa pluppar på mig och sen mätte en apparat mina värden.

Nästa stopp va hos en underläkare på ortopeden. Hon va så himla trevlig! Aldrig träffat henne innan...
Hon hette Zina och va från Irak. Hon hade bara bott i Sverige i 2 år, men hon va grym på svenska för att ha varit här så kort tid måste jag säga! Hon skrev ut mer tabletter åt mig, då jag hade slut på de jag fick utskrivna sist.

Sen fick jag träffa en sjuksköterska som gav mig en jättebunt med papper med massa information.
Hon skulle även ta blodprov på mig... och för dom som känner mig, vet ni att jag är inget fan av sprutor!
Mina ådror i armarna kröp ihop och kunde inte hittas nån stans...
Så hon fick sticka mig i händerna istället! Två rör i varje hand... började må illa och känna mig yr efter första handen, så fick ta en paus och dricka lite vatten. Fattar inte vad jag är rädd för!?

Slutligen blev jag skickad till operation väst för att träffa en narkosläkare.
Även detta en tjej som va jättetrevlig, hon hette Charlotta.
Satt inne på hennes kontor och snackade... bestämde mig för att jag inte vill ha ryggmärgsbedövning.
Tycker det verkar så läskigt att va vaken på operationen och inte ha nån känsel från midjan och ner.
Så jag ska få vanlig narkos, bli nersövd. Det har jag blivit väldigt många gånger innan och vet hur det är.
Men vi gjorde upp att innan jag blir sövd ska hon sätta en blockad med smärtsillande i min ljumske.
Det gör att jag förhoppningsvis inte får så ont när jag vaknar.
Gav henne även råd om va hon ska köpa för extern hårddisk :P

Märker att jag börjar bli beroende av tabletterna... när jag inte tar dom får jag sjuk huvudvärk och blir nedstämd och trött på allt. Tar jag tabletterna märker jag efter en timme hur huvudvärken försvinner och jag känner mig lugn och harmonisk istället. Jag ska äta dom även efter operationen... men sen blir det till att tvärsluta!
Minns att det va faktiskt jobbigt när jag åt dom sist, när jag opererade höften första gången. Då åt jag i två månader och hade nästan abstinens första dagarna när jag slutade med dom.
Men det är ju meningen att jag ska bli smärtfri av den här operationen, och då behöver jag dom inte mer!

Hade tänkt att gå på Ikea efter sjukhuset igår... men va helt slut i skallen efter allt så åkte direkt hem.
Ska tillbaka på tisdag igen för att ta nytt blodprov... tydligen har jag kalium brist ringde sjuksköterskan och berättade. Så jag ska äta mycket bananer fram tills jag ska dit, för de innehöll tydligen det.
Sen ska jag träffa sjukgymnast och arbetsterapeut efter det.
Tänkte åka inom Ikea då istället... Ska kolla efter matskål till Kenzo bland annat.

Igår när jag kom hem va jag deppad och inte alls på bra humör...
Kände mig rädd för operationen och rädd för att gå igenom den ensam.
Men jag måste va stark! Det här är nåt jag väntat på, det är ju för att jag ska bli bra... äntligen!
Och jag vet att det finns människor som stöttar mig, det känns himla bra!

Beställde klösmöbel och kattlåda igår med... de jag visade i ett tidigare inlägg.
Transportväska köpte jag i onsdags på ÖB... skitbra verkar den och kostade bara 119kr! Heja ÖB =)
Tänkte att det är lika bra att försöka fixa så mycket som möjöigt nu medan jag kan gå, så är det klart tills kissen kommer! Måste handla kattsand och nån leksak med... och mat. Ska höra vad han får för mat nu... är kanske bra att fortsätta med samma till en början iaf.

Nej nu ska jag ta och vika lite tvätt!



2 Kommentarer

Postat av: Sofia den 2010-05-25 @ 21:42:32
http://sofiaochmoa.blogg.se/

Du har ju mig! Jag kan handla och laga mat åt dig, det är nemas problemas!

Postat av: Anna den 2010-05-30 @ 12:25:20
http://mygalaxy.blogg.se/

Sofia: Fint det, kan nog behöva lite hjälp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback