Senaste Inlägg

Relalalaxa...

Är ledig idag...
Ååå va man längtar till sin lediga dag när man jobbar 6 dagars vecka!
Men nu är veckan gjord, och det är "bara" helgen kvar.
Idag skulle jag va nere på Verkstan vid 11 och kolla blodtrycket.
Innan jag opererade höften hade jag för högt blodtryck, läkaren trodde då att det berodde på att jag
gick omkring och hade ont hela tiden.
Så efter jag opererat mig kollade jag blodtrycket igen, och då va det normalt!
Detta gjorde ju att jag fortfarande trodde det va som läkaren sagt om värken.
Men sist jag skulle och få nya p-piller hade jag för högt blodtryck igen.
Jag tjatade ändå till mig ett recept på 3 månader och lovade barnmorskan att jag skulle gå och kolla blodtrycket emellanåt. Hon sa att om det är högt än när jag behöver nytt recept skriver hon inte ut nåt till mig.
Idag va första kollen, och ja... det är fortfarande högt. Why lixom?!
Har aldrig haft högt blodtryck förut.
Äter järntabletter med... för jag hade för dåligt blodvärde.
Min läkare här i Arvika kom fram till mig på stan i somras och sa att jag såg så blek ut så han undra hur det va med mig. Tack för den lixom... här har jag solat och tyckte själv att jag fått lite färg, så säger han att jag är blek.
Han kollade mig i ögonlocken där på stan och sa att jag borde allt kolla blodvärdet när han kom tillbaka från semestern.
Så på min födelsedag va jag och tog ett blodprov, det visade att blodvärdet va för lågt, som han trodde.
Sen dess har jag ätit järntabletter. Ska iväg och ta nytt prov om två veckor nu och se om det blivit bättre.
Ska även ta en massa andra prover... är sjukt trött hela tiden tycker jag och det är lika bra att kolla upp det.
Nu har jag städat hela lägenheten och det är en tvätt i tvättmaskinen.
Måste handla och laga nån mat... sen ska jag inte göra nåt vettigt resten av dagen.
Kolla Idol ikväll, och kanske även Greys Anatomy och The Mentalist.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback