Senaste Inlägg

Borta bra, men hemma sover inga snarkande tanter...

Dåligt med bloggande har det blivit sen jag kom hem. Har inte haft nån lust...
Som jag misstänkte innan fick jag och kunde jag åka hem efter 2,5 dag på sjukhuset som va minumum man skulle stanna. Måndag, den dagen jag blev opererad fick jag inte gå upp alls.
Hade ju kateter med, så behövde inte upp och gå på toa.
Tisdag plockades katetern bort och de proppade i mig massa juice, vatten och sånt för att man måste ha i sig vätska. Men även för att man ska upp och gå på toa.
De sa att första dagen ska man gå med gåstol som det heter.
Det är som en ställning på fyra hjul med handtag, där man kan hänga över och vila underarmarna när man går.
Vi skulle även alltid ha med oss nån från personalen när vi va uppe.

Första gången jag va uppe va personalen med... men sen tog jag mig allt egna turer till toa och tillbaka.
Utvidgade mina vyer och gick ut och spanade i korridoren en sväng med.
Va ju tvungen att gå upp först när mamma, Ida och syrran va där för att visa dom att jag kunde.
Och sen igen när Viktor va på besök, allt för att imponera :)

När jag blev själv senare på kvällen hade jag tråkigt och frågade en sköterska om hon kunde ge mig mina kryckor...
Hon hade fullt upp med en annan patient då, men gav mig dom och sa att jag kunde försöka trampa lite på stället, vid sängen. Men jag gick iväg på toa, sen ut i korridoren och kollade lite.
Mötte henne, och hon bara skakade på huvudet åt mig när jag gick omkring =)

Efter värsta natten på år och dag... men snarkande tanter och ont i ryggen för att jag legat ner i flera dagar blev det äntligen onsdag. Läkaren gick ronden vid frukost och jag frågade om jag fick åka hem istället för att bli flyttad till Patienthotellet. Han sa att om sjukgymnasten tyckte det va okej så fick jag det.
Så när sjukgymnasten väl kom sen va det jag som visade va jag kunde!
Upp på kryckorna och sen iväg ut i korridoren för att göra lite övningar som hon visade mig.
Allt gick jättebra! Så på kvällen kom pappa och Senja och hämtade mig och jag fick åka hem!

Syrran va utanför och väntade när vi kom och va hos mig på kvällen och hjälpte mig få upp packningen och fixa iordning inför kvällen.
Torsdag morgon tyckte jag att det va allt för bökigt att gå med två kryckor så nu går jag med en krycka istället =)
Gjorde alla övningarna sjukgymnasten visade mig, men såg sen att det blött en massa från såret.
Så ska nog ta det lite lugtn tills det läkt bättre.

Igår va jag riktigt sliten efter att jag varit uppe några timmar och la mig och vilade flera gånger. Men idag känns det redan bättre och jag har bara vilat en gång. Ikväll blir det tacos med Kristian! Det va längensen nu, så det ska bli gott =)

Fint väder är det med! 21,5° ute just nu =) Ska börja ta kortare promenader ute snart tänkte jag... får väl böja att gå runt kvarteret kanske.

Nu lite skryt! Jag tar sprutor i magen varje kväll, SJÄLV! Jag, som är sååå jäkla rädd för sprutor! =)
Heja mig!!

Det va väl inte världens roligaste inlägg, men nu är både jag och ni uppdaterade på va som hänt!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback